12:37 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

محمود محمودزاده

قیمت مسکن در تهران منهای منطقه یک زیر ۲۰ میلیون است
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر آمار منطقه یک را از متوسط قیمت مسکن شهر تهران حذف کنیم میانگین قیمت در پایتخت به کمتر از متری ۲۰ میلیون تومان می رسد.
اولین واحدهای مسکن ملی افتتاح شد
نماد برتر- صبح امروز با حضور رئیس جمهور که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد افتتاح و به طور کلی در قالب این پروژه و طرح مسکن مهر ۵۰۹ هزار واحد به مرحله افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی رسید.
اولین واحدهای مسکن ملی امروز افتتاح می‌شوند
نماد برتر- اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن امروز با حضور رئیس جمهور و با هدف رفع نگرانی برخی متقاضیان افتتاح می‌شوند.
مسکن ملی متری ۲.۷ میلیون تومان
نماد برتر- بر اساس هزینه های سه ماهه دوم سال جاری میانگین قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۲.۷ میلیون تومان درنظر گرفته شده که به استان‌ها ابلاغ شده است.
افراد حقیقی هم میتوانند مسکن ملی بسازند؟
نماد برتر- متقاضیانی که قصد دارند در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخت و ساز کنند اگر شرایط پنج گانه این طرح از جمله سبز بودن فرم «ج» را داشته باشند می‌توانند به شکل گروهی تقاضای دریافت زمین دولتی بدهند و با استفاده از آورده خود و وام حداکثر ۱۰۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد صاحبخانه شوند.
شمارش معکوس برای متقاضیان بدحساب مسکن ملی
نماد برتر- پس از آنکه وزارت راه و شهرسازی برای مرتبه سوم مهلت واریز وجه برای متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن را تمدید و این زمان را ۳۰ مهرماه اعلام کرد، تعداد کسانی که افتتاح حساب انجام دادند ۱.۷ برابر شد؛ مسئولان وزارتخانه هشدار داده اند که در صورت عدم واریز وجه، متقاضیان اولیه به لیست جایگزین منتقل می شوند.
عرضه مسکن در بورس، یک قدم تا اجرا
نماد برتر- عرضه پروژه های مسکونی در بورس کالا که با عنوان صندوق‌های زمین و ساختمان یا فروش متری مسکن شناخته می شود با اصلاح آیین نامه ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به اجرای نهایی نزدیک می‌شود.
تمدید مهلت دریافت وام اجاره تا پایان دی ماه
نماد برتر- براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن که تا پایان دی‌ماه قرارداد اجاره‌شان منعقد شود برای سال جاری می‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.
امروز آخرین مهلت واریز وجه برای مسکن ملی
نماد برتر- در شرایطی که بر اساس آخرین آمار از ۴۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن فقط ۶۵ هزار نفر واریز وجه داشته‌اند ساعت ۲۴ امشب مهلت متقاضیان برای تکمیل آورده به پایان میرسد؛ متقاضیان برای بارگذاری مدارک و تکمیل آورده به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند.
احتمال تمدید زمان بارگذاری مدارک وام اجاره
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۵۵ هزار نفر واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند، گفت: درصورتی که تعداد قابل توجهی از افراد موفق به بارگذاری و تکمیل مدارک خود در سامانه اقدام ملی نشده باشند این مهلت را تمدید می کنیم.
تصمیمات جدید برای صدور پروانه های ساختمانی
jنماد برتر- معاون مسکن و ساختمان از افزودن موضوع های شهرسازی و حمل و نقل به مقررات ملی و کنترل ساختمان خبر داد.
تسریع در پرداخت تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات
نماد برتر- قائم مقام بانک مرکزی خواستار تسریع در روند رسیدگی و پرداخت تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات شد.
چندین پروژه در حال مطالعه برای ورود به بورس مسکن است
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای صندوق پروژه تهیه کرده ایم که در حال به روز رسانی اطلاعات و مطالعات برای ورود به بورس مسکن است.
معرفی ۸۰ هزار متقاضی وام اجاره به بانک
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر از متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه اجاره مدارک خود را در سایت اقدام ملی بارگذاری کرده‌اند گفت: تا روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۸۰ هزار نفر تایید و به بانک معرفی شدند.
با ساخت یک میلیون مسکن موافقیم اما دولت قرار نیست بسازد
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جلسات متعددی را با نمایندگان مجلس برای طرح احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی برگزار کرده‌اند، گفت: هدف این است که بستر را برای بخش خصوصی فراهم کنیم و دولت قرار نیست مستقیماً نسبت به ساخت و ساز اقدام کند؛ نرخ سود وام این طرح هم هنوز مشخص نیست.